Matte :)

Tja!
Jag har värsta problemet med ett tal i boken (matte A-boken) som jag inte vet hur man ska räkna ut. Då frågade jag min mattelärare om hjälp, men han visste inte hur man skulle räkna ut det, så han ska kolla det tills i morgon. Jag mailade min bror och frågade om hjälp också. Han är duktig, så han borde kunna det.
Man ska räkna ut vinkeln X. Strecken i vinklarna där uppe betyder att de vinklarna är lika stora som vinkel X. Strecken på sidorna betyder att sidorna är lika långa (dvs det är två likbenta trianglar).
Om någon råkar sitta på en lösning kan denna någon gärna kommentera? :)
-
Pianouppspelningen gick bra. Något svårspelat piano, men i övrigt gick det nog ganska bra. Fick till klangen bra för att  vara ett så ...dåligt... piano.
Lite kortare naglar = mycket bättre pianospel. Alltså blir det lite kortare naglar för min del!
-
Och ja, ni ska få bilder på den här veckans naglar. Jag orkar inte ta bild med systemkameran, så det får bli mobilkameran :P
-
// Jollis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0