Svar på kommentar!

Annie skrev:
Hej, jag har ett problem. Jag har mörka ringar runt ögonen varje dag. Jag sover bra och länge men dom går inte bort. Så ja undrar om de finns någon kräm eller nått som inte är för dyr. 
Tack på förhand kram!
-
Svar: Hej!
-
Mörka ringar beror mest på gener. Det har med hur tunn hud man har under ögonen och om man har många blodkärl som ligger nära huden. Det finns nog dyra krämer som bleker huden, men det är inte bra. Jag har hört att dermalogica total eye care ska hjälpa, men jag har inte testat den själv så jag kan inte uttala mig om det. Den är ganska dyr, men man kan nog hitta den billigare t.ex. på tradera (auktionssida, svensk motsvarighet till e-bay).
Om man sover lite kan man bli svullen under ögonen, vilket ger en skugga. Den sortens mörka ringar kan man lätt sova, kyla och behandla bort, men genetiska mörka ringar kan man nog bara täcka över.
Jag kan inte rekommendera någon bra concealer, eftersom att jag letar (jag har själv mörka ringar!). Så fort jag hittar något bra ska jag skriva om det!
Jag kan säga att Make Up Stores Cover All Mix inte hjälper så bra mot riktigt mörka ringar, då den är alldeles för rosa (man behöver en mer "peachy" eller orange för att neutralisera riktigt mörka ringar). Inte heller Lumenes beauty base blue neutralizer som jag har hört mycket bra om har hjälpt för mig. Jag tänkte testa att kombinera den med en annan concealer, men jag måste köpa en först...
-
Ett annat tips jag kan ge är- koffein!
Det finns en massa koffein roll-on's att köpa. T.ex. garnier caffein eye roll-on. Jag tyckte inte själv att den hjälpte särskilt mycket, men den gav mig en idé. Just nu håller jag på att testa (skratta inte nu) att massera in (kallt/avsvalnat) kaffe (man kan använda kaffesump, men eftersom att jag dricker kaffe så använder jag det istället). Det känns lovande!
-
Jag har hört att potatis bleker, men jag tyckte mer att det reflekterade ljus- alltså att det hjälpte när man hade det på, men att det slutade att hjälpa när man sköljde av det eller applicerade concealer.
-
Ett annat tips är att inte irritera huden runt ögonen. Gnugga inte, om man har någon kräm eller om man använder concealer - använd ringfingrarna för att applicera och applicera "duttande". Ringfingrarna är de svagaste fingrarna.
-
Själv försöker jag lära mig att leva med det, samtidigt som jag letar efter produkter som ska hjälpa, men jag kollar noga innan jag köper, så att jag inte köper något onödigt.
Jag är lite sugen på bobby brown's concealers, men de är både dyra och säljs bara utomlands (d.v.s. dyr frakt).
-
Jag hoppas att mitt svar var till någon hjälp, även om jag inte direkt kom med något som jag vet att det fungerar.
Som sagt har jag hört mycket bra om dermalogica total eye care, så den kan vara värd ett försök, om man hittar den billigt? :)
-
// Jollis ^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0