Natur - matte/data

Hej!
Idag har jag varit på prova-på-dag på tullinge gymnasium, i natur - matte/data-ettan :)
Egentligen skulle det vara tre till elever (en från min klass och två från en annan skola), men det var bara jag som kom.
Dagen började med att jag fick träffa mina "faddrar", Jesper och Aylin. De började prata massa med mig. I början var jag lite blyg. Vem är inte det med nya människor?
De visade mig runt på hela skolan, bland annat i rummet som matte/data-eleverna har fått x)
De hade håltimme hela förmiddagen (deras mattelärare VABade), så vi gick till kafeterian och spelade bowling på Wii. Jag ägde nästan alla. Det var bara en som slog mig med typ några poäng ^^
.
Sedan gick vi och åt tidigt, ungefär kl 10.50. Sedan hade de mentorstid och lunch.
Eftersom att vi redan hade ätit gick vi till kafeterian och spelade bubblan och röda handen (vad är det med matte/data-elever och att slåss? xD). Det var ganska många som hängde på. Fett sköna personer ;D
.
Efter lunchrasten hade de kemi. Innan kemilektionen hade de stängt in någon i klassen i en väska (wtf?! xD) om de bar in, men kemiläraren brydde sig inte xD
Jag lärde mig en del saker som jag kanske kommer att ha nytta av på det nationella provet. T.ex. om försurning av havet (de lärde sig om koldioxid-jämvikt).
Lite kul att se folk (Aylin) sitta och spela Minecraft på lektionen? xD
.
Efter det hade de programmering. Awesome, tänkte jag, med tanke på att jag inte riktigt var säker på vad man gör då.
Eftersom att Erik (läraren) skulle ha LAN-möte med stora delar av klassen fick vi göra vad vi ville i datasalen (den som bara matte/data-elever har tillgång till).
Några satt och spelade (tetris bland annat) medan Jesper och Aylin lärde mig att programmera!
De lärde mig om ink (heltal) och lite sådana saker. Jag programmerade t.ex. en simpel miniräknare :)
.
Sedan hade de engelska. Då skulle de ha redovisningar om sub-kulturer. Intressant ^^
.
Fett skön klass och jag älskar skolan <3
Mitt förstahandsval, lätt! ;D
.
// Jollis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0