Mitt sökande efter ett nytt schampo fortsätter

Hej!
Jag letar som sagt efter ett nytt schampo. Håret mår bra av att byta pH-värde ibland, vilket man gör genom att byta schampo.
För kräsna lilla mig är det svårt att hitta ett nytt schampo, då jag sitter och lusläser innehållsförteckningen ;)
Jag kollar mest på A-store - a natural choice. Då klickade jag på "Emma Noel Schampo Oliv Ekologisk". Visst låter det någorlunda lovande? "Pffft" tänkte jag när jag läste denna innehållsförteckning;
"Alcohol, Ammonium lauryl sulfate, Aqua (Water), Benzoic Acid, Benzyl alcohol, citric acid osv....." (den var längre).
-
ALKOHOL som första? En sulfat som andra. Vatten som tredje. Efter det följer fler alkoholer och syror. Ibland lurar namnet.. Olivoljan kom som nummer 15.
-
Tillbaka till det jag tänkte skriva om egentligen!
Just nu står det mellan dessa schampon;
-
Tints of nature sulfat-fritt schampo
Fördelar: Sulfat, silikon och parabenfritt.
Nackdelar: Innehåller parfym (som sista ingrediens). Innehåller en del ingredienser jag inte känner igen. Misstänker att en del kan vara alkoholer, t.ex. pantenol. (Endelsen -ol tyder väl ofta på att det innehåller en OH-grupp? Eller gäller det bara kolväten?).
-
Föllinge örtschampo ekologiskt
Fördelar: Är PEG, SLES och SLS-fritt.
Nackdelar: Hittar ingen innehållsförteckning.
-
Med tanke på att mitt schampo-sökande mer och mer liknar en kemi-uppsats hittar jag bara två schampon som jag ens tänker överväga :o
Jag måste hitta en innehållsförteckning till örtschampot. Det är det ända som gör att jag inte tänker köpa det.
Tacka gudarna att proteinschampot från rosenserien finns. Det ultimata schampot - alkohol, silikon, paraben, sulfat och parfymfritt <3
// Jollis :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Proteiner ö.h.t. är inte bra för håret, balsammetoden it is! :)

2011-02-04 @ 01:29:07
Postat av: Jollisllis

Jag skulle inte påstå att den innehåller några proteiner, den heter bara proteinschampo :)

Det är mest oljor, aloe vera och kokos (haha) i det :)

Jag har funderat på balsammetoden, men jag hittar inga "lätta" balsam som inte innehåller en massa skit :o

2011-02-04 @ 07:40:11
URL: http://jessoline.blogg.se/
Postat av: Natha

synd att du nt hittat innehålls förtekningen till örtschampot."/

fast din rosengård flaska såg ut som en 50-75cl flaksa- lr e de ba bilden ?

2011-02-05 @ 21:11:55
Postat av: Natha

synd att du nt hittat innehålls förtekningen till örtschampot."/

fast din rosengård flaska såg ut som en 50-75cl flaksa- lr e de ba bilden ?

2011-02-05 @ 21:12:56
Postat av: Natha

synd att du nt hittade innerhållsförtekningen till ört schampot för de lilla man ser av den verkar ju bra iaf...



men din rosenserie schampo verkar vara en 50-75cl flaska, e de bilden som får den att se ut så lr e den de ?:S

2011-02-05 @ 21:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0