Dagens

Hej!
Idag har jag varit på Tullinge Gymnasium med beteendetreorna hela dagen :) 4 killar och resterande tjejer, alltså ungefär likadant som i min nuvarande klass :o
Vi hade religion, juridik och psykologi. Det var roligt att hänga med klassen en dag för att se hur det var, och jag kände igen några från andra ställen :)
Sen så såg jag Fredrik och co lite överallt också, men det blev inte så mycket att prata, för det var mellan lektionerna :o 65 minuters lunch var iofs rätt så soft, men inga Fredrikar då inte ;)

Jag har hunnit fundera igenom mina val lite mer (vilket säkert inte spelar någon roll, hinner nog ändra mig några gånger till xd), och när jag kom hem så bytte jag samsam på tullinge till etta och beteende till tvåa.
Jag är inte helt säker, men jag har känslan av att när man börjar fyran tillsammans och det är en större majoritet tjejer så kan killarna komma in i gruppen på ett bra sätt och fortfarande sticka ut på ett så härligt killvis och göra sina saker, utan att det blir obalans.
Om man sätter för många tjejer i samma klass nu så känns det som att allt kommer rubbas lite, och killarna kanske antingen försvinner i gruppen eller aldrig hamnar i den alls. Plus att tjejer kan (med betoning på kan, inte grundat på något jag sett idag, promise ;) ) vara riktigt bitchiga (dåligt ordval kanske) och snacka för mycket. 

Nej, vet ni vad? Jag skulle nog sakna killhumor för mycket. Inte för att jag vet att det skulle bli så, fast det är så det känns som just nu :o :o
Hellre för många killar än för många tjejer ;) Synd då att beteendevetarna mest är tjejer alltså.
Men hur som helst, för mig spelar det inte så stor roll om det blir bara samhälle istället, psykologi finns ju med i kurserna så. Plus att jag inte vet om det är just det jag vill, och jag känner inte att det stänger några dörrar precis.
Tänk seriöst om det här valet avgjorde livet, då skulle jag nog allvarligt talat ta ut några sabbats år och ta ströjobb tills jag visste :P
Men hej hopp, life goes on and things like that :)

Hur som helst, senare på kvällen tränade jag på Curves igen, riktigt härligt :)
Jag märker att jag har blivit lite starkare redan (började den 14e jan och har kört 7 pass :D), så det känns asbra :D Träningsvärken börjar ta i känner jag, men careface, jag mår ganska bra just nu, funderar på en snabbdusch nu (vet, jag gjorde det inte tidigare, men vad? :o) och sen ska jag slänga mig i säng ^^

Kram på er, saker ;)
Jessi<3

Btw, på tal om inget, tycker ni att det märks om det är jag eller Jollis som skriver inlägg redan innan ni ser vem det är på slutet? :) :) :) Kul att veta ;)


En bild på mitt rum när det var nytapetserat och möblerat, ca 2 år sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0