Tutorial: höstlövs-sminkningen!

Förlåt att vi inte har skrivit på aslänge, men jag har glömt bort att vi ens hade en blogg :S
Jessi verkar ha glömt det ännu mer ;)
Nu kommer iaf tutorialen på höstlövssminkningen!
Klicka på bilderna för att göra dem större.
Börja med ett "rent" öga (ögonskuggan kommer att hålla bättre om man har foundation och puder)
Sedan tog jag lite(!) primer. Jag använde MUS high tech lighter platina.
Så mycket tog jag till ett öga.
Glöm inte att ha på nedre fransraden också :) ha inte i inre ögonvrån!
Sedan tog jag en halvmörk röd ögonskugga och "tryckte" på den, för att mätta primern.
Sedan blandade jag se här två färgerna. Man kan ta en röd-orange ögonskugga, men jag har ingen, så jag blandade.
Applicera den på mitten av ögonlocket.
Sedan tar man någon ljus ögonskugga. Antingen ljusbrun eller ljusgul. Inte vit!
Den applicerar man  på resten av ögonlocket. Jag applicerade lite guldig ögonskugga  längst in för lite extra effekt.
Efter det ska man sudda ut alla skarpa kanter och applicera en ljus ögonskugga på ögonbrynsbenet (usch vad jag hatar att skriva om smink på svenska, det låter såå mycket bättre på engelska!)
Sedan tog jag en fin grön ögonskugga
Applicera den, helst med en snedskuren borste, på nedre fransraden. Försök att få en liten snygg "vinge" i yttre ögonvrån.
Jag tog kort innan jag var klar. Jag applicerade den till det röda strecket ungefär :P Sluta innan ögat börjar "gå uppåt" mot inre ögonvrån!
Sedan tog jag en mörkgrön skugga och skuggade ungefär så långt som det som jag hade gjort med den vanliga gröna på förra bilden (inte till röda strecket!)
Sedan hällde jag i lite mixing liquid i locket och doppade min eyelinerpensel i den. Sedan drog jag penseln i den fina gröna färgen (ögonskuggan blir till en vattenfast eyeliner när man blandar den med mixing liquid).
Dra ett lätt streck  in mot näsroten.
Jag använde även MUS ögonpenna i färgen vanilla i vattenlinjen. Man kan använda en vit om man vill ha en skarpare make up, men jag äger ingen bra vit ögonpenna...
Jag blandade även en vit ögonskugga med mixing liquid och drog ett litet streck precis över det gröna.
Efter det gjorde jag "mascaratricket" (som jag ska skriva om vid ett senare tillfälle), böjde ögonfransarna och applicerade mascara.
KLART!

Kommentarer
Postat av: lova

assnygg sminkning! big up :)

2010-10-03 @ 16:19:27
Postat av: Nora

hej! vad är det för palett du använder? :D

2010-10-03 @ 18:11:41
URL: http://nooooras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0