Tutorial - flowing

Här kommer en tutorial på hur man gör "veckans naglar".
Jag har torra nagelband, så ni får leva med att de ser helt saiko ut :P

Om ni klickar på de små bilderna blir de större.


De här nagellacken använde jag allt som allt;



Eftersom att jag har tappat bort mitt underlack använde jag ELF top coat matte


Efter det målade jag två lager (jag lät det torka ordentligt mellan) av 5 olika nagellack.


Nämligen de här;

1 - Vevay (vet inte vilken färg eller någonting, det har skrapats bort, men det är ett skitnagellack). 5ml
2 - loreal manicure pastel. 9ml
3 - ELF nail polish, coral. 10g (vem mäter nagellack i GRAM?)
4 - ELF nail polish, red velvet. 35 fl. oz (det är 10g)
5 - luminelle (vet ej vilken färg, men den är guldglittrig), 3ml


Efter det tog jag ett random av nagellacken och målade lite "flowing" steck.



Och fortsatte med fler färger..



Jag gjorde med olika färger tills jag blev nöjd. Olika många färger på olika fingrar.



Sedan lät jag det torka i en timme innan jag hade på överlack.
Jag väntar så länge för att inte strecken ska flyta ihop med varandra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0