Jollis gillar: Kallt ljus

Hej!
Nu på vintern är det ju ganska mörkt ute (nähä?). Jag har haft lite problem med att sminka mig på morgonen. I ljuset som jag sminkat mig i (varmt ljus, alltså gul underton) har det sett bra ut. Däremot mitt på dagen, när det är lite ljusare, har det sett förjävligt ut.
Lösningen?
Pappa beställde hem två lampor med kallt ljus (blå underton) från utlandet, då det inte säljs i Sverige!
Jag vet inte om jag har berättat om kallt och varmt ljus, men jag kan sammanfatta lite snabbt.
Varmt ljus: Gul underton. Alla glödlampor i Sverige har varmt ljus (vad jag vet). Man ser snygg ut. Man ser inga skavanker. Om man sminkar sig i varmt ljus och det ser bra ut, ser det oftast kakigt ut i kallt ljus.
Kallt ljus: Blå underton. Vad jag vet finns det bara att köpa glödlampor med kallt ljus från utlandet (lysrör finns i Sverige). Man ser blek och tråkig ut. Man ser alla skavanker. T.ex. nu när det är mörkt ute större delen av dagen, är det bra att ha en kall ljuskälla om man t.ex. vill sminka sig.
// Jollis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0