Sortera skönhetsartiklar

Hej!

Förlåt att jag inte har skrivit något, men jag vaknade strax innan 5 i morse = jag är jättetrött (med tanke på att jag somnade 3?). Sen har jag varit på IKEA och städat :P
Men nu ska jag skriva lite!

Jag tänkte ge ett litet tips på hur man kan sortera saker på ett bra sätt, utan att köpa massa dyra saker.

Till smink kan man köpa bestickslådor. Då har man tex ett "fack" till ögonskuggor, ett till läppglans ect.. Jag köpte en besticklåda idag för 89 kr (den var gjord i trä, det finns billigare) och två små för 49 :-

Till sminkborstar kan man ha ett pennställ. Då står de upp. Jag köpte en sak på IKEA idag som var gjord av trä (det var något till bestick) för 19 kr

Till nagellack kan man antingen ha en besticklåda eller en vanlig förvaringslåda. Idag köpte jag 10 st små förvaringslådor (jag vet inte hur stora, kanske 25x15 cm eller något) för sammanlagt 150 kr (alltså 15 kr/st, 9 kr utan lock).

Hårgrejerna köpte jag bara en stor låda med lock som jag slänger i allt i :P

Nu låter det som om jag gör reklam för IKEA, men... Det gör jag inte :P

Nu ska jag återgå till städningen, bye!

// Jolliss :D;D;D;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0