Nagel-tutorial!

Tjo!
Nu tänkte jag göra en tutorial på hur man gör det här;

(enkelt, men  det är min första tutorial).

Steg1:
(Måla ett laget baslack)
Måla 1-3 lager av ett lack i valfri färg. Jag använde "197 créme tangelo" från max factor international

Låt torka i några minuter

steg 2:
Ta lite av ett valfritt lack (jag använde något som heter typ "make it" i färgen "sweet sugar) och lägg en klick på ett papper

Ta en tunn borste (jag använde en gammal eyelinerborste) och måla tre "streck" i valfri färg, så att det ser ut ungefär såhär;

Låt torka

steg 3: ta ett skimrigt nagellack och måla där du målade steg 2

Jag använde luminelle  i färgen or scintillant

Jag valde att applicera ett glittrigt nagellack (från paris memories) på tummen och ringfingret

Låt torka

steg 4:
applicera lite överlack i "roten" på dina tre "streck" och tryck fast en liten dekorsten där


steg 5: Låt torka och applicera därefter 2 lager överlack


KLART

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0