Jollis tipsar: A-creme

Hejhej!

Jag tänkte bara tipsa om en väldigt bra produkt: A-creme.
Den finns att köpa på hälsokost och finns både som parfymerad och oparfymerad och kostar 89:- för 120g (jättelågt pris!). Jag har den oparfymerade.


Såhär står det på produkten;
"A-CREME har tillverkats med oförändrad sammansättning sedan 1953. A-CREME går snabbt in i huden, håller huden mjuk och smidig samt är dryg och skön att använda.
A-CREME är lika bra efter sol, dusch och bad som vid sträng kyla. Kan användas över hela kroppen, t.ex. ansikte, händer och fötter, samt är en mycket uppskattad barnsalva."

På framsidan står det att den innehåller 1500 IE A-vitamin per gram. Jag har ingen aning om hur mycket det är (IE står för internationell enhet, så det säger ju inte såå mycket...).

När jag kollar på ingredienserna är det bara en ingrediens som är dålig för hyn, glycerin. Man ska akta sig för mineraloljor (på innehållsförteckningar heter de antingen glycerin, paraffin eller mineralolja). De täpper igen porerna och talgkörtlarna, så huden kan efter ett tag inte återfukta sig själv. Det är därför man blir beroende av läppcerat, då de oftast innehåller mestadels mineralolja och parfym. Det är bättre att smörja in läpparna med oraffinerad olja innan man lägger sig.


Om jag jämför med vad som står på burken:
Jag tycker att den går in i huden snabbt. Den är verkligen otroligt dryg.
Jag har testat den på ansiktet som dag och nattcreme och på händerna. Den är lika bra på båda två, men jag kommer nog att använda den mest på ansiktet.

Jag vill klaga på burken. Eftersom att det är lock så kommer
1) Folk att peta i den med fingrarna, vilket gör att bakterierna börjar att växa i cremen. Alltså kommer man att smörja in sig med bakterier..
2) När de aktiva ingredienserna kommer i kontakt med luft inaktiveras de.

Ju torrare man är, desto bättre är den. Om man har fet hy bör man inte använda den. Den lämpar sig väl för de med känslig hy.

Det var nog allt!
/ Jollis :)<3

Kommentarer
Postat av: Hallvardastrid

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2011-11-07 @ 15:31:13
URL: http://hallvardastrid.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0