Jessi's Lördag!

Vi åt frukost buffé på morgonen och sen begav vi oss till Himlabadet (ett äventyrsbad i Sundsvall).
Det var riktigt kul där, tre vattenrutschkanor, några bubbelpooler, en ström och fler roligheter.
I omklädningsrummet så bytte vi om (nähä? :P) och jag tog av mig min klocka, mitt halsband och armbandet (som jag fick av Fredrik förra året) som vanligt.
Vi skrev in oss på en surfinglektion kl 12 och skulle hålla på till halv 1. Man fick en hjälm och sen skulle man slänga sig ut i vågen (orkar inte förklara hur den fungerade) och efter ett tag med olika övningar så började vi stå på brädan, det var roligt :)

Sen på hotellet insåg jag att armbandet var borta, jag hittade det ingenstans, och jag var helt säker på att jag hade stoppat det i fickan i skåpet! Jag letade överallt och sen skulle vi ut på någon marknad, men jag hade tappat humöret totalt för allting. Han där uppe hade säkert väldigt roligt åt ironin att jag tappade bort något bara för att jag var så försiktig med det och gjorde allt för att det inte ska nudda vatten och slitas.
Mamma gav oss bilnycklarna och jag och Jenny gick för att kolla i bilen, men det var inte där. By now var det väldigt jobbigt att vara bland så mycket folk då jag var säker på att jag skulle störtgråta när som helst. Mamma frågade om jag hade kollat överallt och jag sa att jag faktiskt hade gjort det. Hon frågade om jag hade lagt den i bakfickan, jag började bli väldigt irriterad (mest av att jag inte ville vara bland folk medan jag höll på att bryta ihop) och sa "Jag har INTE lagt den där" medan hon fiskade upp ett armband ur min ficka.
Jag var fortfarande lite skakad, men glad får man väl påstå att jag blev, bara att det inte bröt igenom så bra xP

Sen begav vi oss mot tivolit som Wille hade pratat som ända sen kvällen innan när han såg det när vi letade efter pressbyrån. Det var ett snabbt och tillfälligt uppmonterat tivoli på en parkering. Allt gnisslade och såg lite rostigt och vingligt ut. Vi barnen fick 2 biljetter var och vi satte oss på virvelvinden (syns i bakgrunden längst till vänster på bilden nedanför).

Den var rolig men ganska ryckig utan nackstöd, så man fick ont i nacken.

Sen åkte jag och Jenny en som hon insisterade på. Den såg ut som en fågelbur typ och man "spände fast sig" mellan två handtag och en liten kedja som satt mellan dem och den snurrade och åkte lite fram och tillbaka. Huvudet trycktes bak mot det obekväma gallret av farten och jag önskade mig verkligen en kudde.
Alla attraktioner kördes typ så fort det hade gått på minst 1-2 personer och körde på tok för länge och var lite obekväma.


På hotellet var det buffé igen och det var grekiska biffar och klyftpotatis som var huvudrätten, det var gott. På kvällen tittade vi på en film som hette The Freedom Writers och den var bra :)
Sen sov vi.

Jessi ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0