Jämförelse

Shoo!
Jag borde fortfarande inte vara en sådan nattuggla som jag är, men om man känner mig så vet man väl hur det är...
Hur som helst tänkte jag göra en liten recension/jämförelse mellan clearasil 3 in 1 exfoliating cream cleanser och clearasil gel cleanser.

Det första jag lade märke till var att 3in1 passar bättre för de med torrare hy och att gelen passar bättre för de med fetare hy. Jag valde alltså fel ordning att testa dem i, med tanke på att jag har fetare hy på sommaren (som de flesta) och torrare på vintern (som de flesta). Vad jag har märkt rengör gelen mer på djupet än vad 3in1 gör. Eftersom att djuprengöring är något jag strävar efter gillade jag därför gelen bättre.
Betyg för clearasil gel cleanser;
Fet hy: 4-4,5/5
Blandhy: 4/5 (om man är noga med återfuktning efteråt)
Normal hy: Gissar på 2,5/5
Torr hy: 0,5/5
Betyg för clearasil 3 in 1 exfoliating cream cleanser;
Fet hy: 0,5/5
Blandhy: 0,5/5
Normal hy: 4/5
Torr hy: 4/5
Det där är ungefärliga värden av vad jag har fått uppfattning om.
Som ni märker bibehåller 3in1 mer fukt än gelen.
Viktigt för båda är att skölja av ordentligt och följa upp med en återfuktande creme.
Båda är i hygieniska pumpflaskor btw.
// Jollis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0