Det var då som självaste!

Hej, nu är det Jessi som skriver igen ;)
Som ni säkert kan gissa så är min dator fortfarande i bitar (kanske lägger upp bilder när den inte är det längre), för pappa har lite problem med att öppna den mer. Det är liksom en stor plastsak ivägen för kretskortet han vill åt, men det finns typ inga skruvar.. Härligt :o
Så jag har alltså lite begränsat med dator.

Jag skrev senast i förrgår, och då skulle jag och Fredrik precis kolla på film och äta middag. När vi satt där närmare 21 så ringde mamma och meddelade att Thea (min ena kanin) hade blivit tappad påväg mot buren och sprungit bort i mörkret och inte gick att få tag i. Bara hon och Wille var hemma och Wille kände inte för att jaga kanin och mamma ville inte göra det själv. Fredriks föräldrar var borta på någon kräftskiva och våran bil pajade och behövde bogseras hem när mamma skjussade dit mig. Alltså; vi behövde åka buss, som dessutom inte åkte förrän 20 minuter över. Jag var lite av ett nervvrak, för vi skulle komma hem närmare 22 och då skulle det vara väldigt mörkt. Jag fantiserade om att vi inte fick tag på henne och sen kommer katter och.. ja.
Hur som helst så kom vi hem och jag tog pappas megastarka lampa och gick ut, och direkt där under ett av äppelträden satt lilla Thea och tuggade på något. Jag höll i lampan och kunde inte fånga henne med en hand, speciellt inte när jag behövde huka mig för äppelträdet. Jag jagade runt henne lite och sen sprang hon ner genom häcken till grannarna. Fan!
Sen kom Fredrik och mamma för att hjälpa till och vi sprang runt och lyste och jag gick ner runt hela häcken och sprang efter henne lite över grannarnas tomt, sen försann hon igen. Då och då gick jag förbi buren, och där satt Smilla ensam och såg övergiven ut. Inte kul.
Jag och mamma gick in för att hämta ficklampor och när jag gick ut hörde jag Freddan prata med någon (antagligen min kanin), så jag antog att han jagade henne och gick dit för att hjälpa till. Då såg jag att han faktiskt hade fått tag i henne och hon såg inte lite busted ut.
Tack min lilla Fredrik :) <3
Jag skällde lite på Thea och sen stoppade jag ner henne i buren. Det var en jobbig kväll :P

Puss på er ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0