Concealer-tutorial!

Jag vill bara börja med att säga att det här gör inga mirakel på mig, eftersom att jag har väldigt mörka ringar under ögonen. Det kommer att fungera för er som inte har svart-blåa ringar iaf!
Jag har använt:
oparfymerad deo (haha, det låter fail, men det rungerar typ som klister, concealern fäster sååå mycket bättre xD)
Cover all mix från make up store (275 kr)
Matte murphose (foundation) från loreal (165 kr)
transparent löspuder från mist, nr 2 eller 3 (rekommenderar inte det, det är inte bra alls!) (vet inte hur mycket det kostar).
Foundationpensel från åhléns, 79kr
Jag började med att  stryka på ett tunt lager deo på den mörka ringen och lite runt om (jag kan inte sluta tänka på hur konstigt det låter)
Sedan tog jag så mycket av den neutrala delen i cover all mix på fingret och duttade på det under ögat och i ögonvrån. Den ljusar upp, den ska inte dölja.
Det blev ungefär såhär.
Efter det tog jag så mycket av den röd/rosa delen av cover all mix och duttade på den där jag har blåa partier, tex på den mörka ringen och under ögat. Det röd/rosa neutraliserar det blåa.
Resultatet av det.
Efter det tog jag en omgång till av den neutrala/ljusa delen för att ljusa upp lite till.
Sedan tog jag så mycket foundation på foundationpenseln och applicerade på ögonlocket.
Sedan fixerade jag concealern med så mycket löspuder under ögat+ögonvrån och lika mycket på ögonlocket.
Som sagt, inget mirakel, men jääkligt mycket bättre!
Efter att den sista bilden togs tryckte jag med en applikator (man kan använda en ren puderpuff) så att det inte såg lika pudrigt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0